Dařbuján a Pandrhola v Česku (Seznam.cz vs Google) |
Copak se nám to děje v internetových krajinách českých?
Česká portálová jednička Seznam.cz tento týden zahájí novou komunikační kampaň, jejíž ústřední slogan změnila z původního znění "Najdu tam, co neznám" na "Najdu tam, co hledám". Pilířem nové kampaně Seznamu.cz bude reklamní spot, který odvysílají všechny hlavní televizní stanice.
Tento nástup Seznamu.cz s použitím sloganu Google je kritizován internetovými experty jako pooh.cz a další, zejména v Twitteru a článcích na webech těchto autorů. Nedivím se tomu, hledání je přece zcela doménou Google a Najdu tam, co neznám je Seznam, nebo snad už ne?
Vyhledávač Google je unikátní a vymakaný zejména vždy, když se jedná i o technické záležitosti. Nejde počítač, chybové obrazovky BSoD, ovladače, stahování programů. software. Světový rozsah hledání je ve všech známých jazycíh překládán s doplněním obrázů, videí a dalších možností jako Scholar, Alert a jiné.
Pro český Seznam nedosažitelné.
Cituji: "Jejím cílem je prohloubit vztah se stávajícími uživateli a poukázat na rozsah služeb Seznam.cz, které každý den poskytuje tuzemské internetové populaci," sdělila dnes ČTK mluvčí Seznamu.cz Veronika Rozumková.
S novou kampaní přichází Seznam.cz v době, kdy konkurenční vyhledávač Google posiluje pozici na tuzemském trhu.
Google podle statistiky TopList z loňského podzimu od začátku roku 2010 zvýšil svůj podíl o sedm procentních bodů na 44 procent. Jeho podíl zahrnuje i vyhledávání prostřednictvím portálu Centrum.cz, který využívá jeho technologii. Naopak podíl Seznamu klesl o 3,4 bodu na 53,2 procenta.
Google už od závěru loňského roku také masivně investuje do reklamy. Jeho kampaň zahrnuje televizní spoty, billboardy i reklamní nálepky v metru. Deník E15 odhadl, že celkový objem kampaně společnosti Google, a to včetně propagace jejího prohlížeče Chrome, činí až 100 milionů korun.
Google na tuzemském trhu poskytuje své služby pátým rokem. Česká republika je výjimečná tím, že společnost Google zde stále není lídrem trhu. Ve většině ostatních zemích patří vyhledávači Google první místo. Zdroj: ctk.cz